تکنولوژی اطلاعات

واتس‌آپ قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای اچ‌دی را ارائه کرد

خبر فوق‌العاده برای کاربران واتس‌آپ اینکه این پیام‌رسان بالاخره از ویدیوهای اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. اکنون در سال 2023 قرار داریم و یکی از سرویس‌های پیام‌رسانی پیشرو جهان در آستانه ارائه این ویژگی کاربردی و نه‌چندان جدید قرار دارد.

واتس‌آپ طی هفته گذشته قابلیت پشتیبانی از یک ویژگی بسیار قدیمی یعنی تصاویر با رزولوشن بالا را به پیام‌رسان خود اضافه کرد. این پلتفرم در آن زمان اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای اچ‌دی نیز در آینده ارائه خواهد شد.

اکنون عرضه این ویژگی آغاز شده است؛ اما فرآیند مورد اشاره به‌صورت مرحله به مرحله انجام شده و مشاهده قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای اچ‌دی در کلیه اکانت‌ها احتمالا کمی زمان خواهد برد. با این‌حال لازم نیست نگران باشید؛ چرا که این ویژگی برای هر 2 پلتفرم اندروید و iOS عرضه خواهد شد.

با وجود این ویژگی، کاربران قادر به اشتراک‌گذاری ویدیوهایp  720 به‌صورت آپشنال خواهند بود. این در حالیست که پیش‌تر رزولوشن p 480 به‌عنوان تنها گزینه قابل انتخاب در دسترس کاربران قرار داشت.

برای استفاده از این ویژگی بایستی ویدیو یا ویدیوهای مورد نظر جهت اشتراک‌گذاری را انتخاب نموده و روی دکمه جدید HD در قسمت بالایی صفحه ضربه زد. سپس در باکس دیالوگ ظاهر شده بایستی تعیین کرد که ویدیوها با کیفیت استاندارد (یا همانp  480) یا اچ‌دی (یا همانp  720) به اشتراک گذاشته شوند.

بعلاوه این ویژگی، اندازه فایل‌های مربوطه را برای کاربران نمایش داده و در تصمیم‌گیری بهتر به آنها کمک می‌کند. ویدیوهای اچ‌دی به اشتراک گذاشته شده در واتس‌آپ همانند تصاویر اچ‌دی و تمامی تصاویر و ویدیوهای دیگر با استفاده از قابلیت رمزنگاری سراسری end-to-end محافظت می‌شوند. گیرنده ویدیوهای اچ‌دی، نشان HD را بر روی آنها مشاهده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا