آموزشاینترنتمقالات

اجازه ندهید نام دامنه شما منقضی شود

 

نگامی که اقدام به شروع کسب و کار جدید می‌کنید یا تصمیم می‌گیرید سایتی را برای اهداف شخصی خود بسازید‌، اولین چیز، تصمیم‌گیری در مورد نام دامنه آن است‌. برای یک کسب و کار جدید‌، استفاده از نام تجاری یا تغییرات به وجود آمده در آن مهم‌ترین مسئله محسوب می‌شود‌. شما در انتخاب نام باید از نام‌هایی که توسط موتور‌های جستجو به عنوان اسپم (هرزنامه) شناخته می‌شوند، خودداری کنید‌. وقتی که در مورد نام سایت خود به نتیجه رسیدید، قدم بعدی چک کردن موجود بودن آن و سپس ثبت آن است‌. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با هزینه بسیار کمی یک نام دامنه خریداری و ثبت نمایید‌.

ثبت نام یک دامنه کار ساده‌ای است؛ اما پرداخت‌، ایجاد و فراموش نکردن آن کار ساده‌ای نیست‌. شکل‌های مختلفی برای پرداخت هزینه دامنه وجود دارد؛ اما اکثر مالکان سایت‌ها‌، هزینه سایت را به صورت سالانه پرداخت می‌کنند؛ یعنی آن‌ها سایت‌های خود را برای یک سال تنظیم می‌کنند‌. نکته اینجاست که اگر بعد از این مدت به هر دلیلی مالک فراموش کند که سایت خود را تمدید کند، مهلت سایت به حالت انقضاء در می‌آید و هرگونه درخواستی به آن با پیغام خطا روبرو می‌شود‌؛ در نتیجه به درخواست کاربران و جامعه هدف پاسخی داده نمی‌شود‌. اجازه دادن برای به پایان رسیدن مهلت سایت و انقضاء شدن آن برای کسب و کار شما به چند دلیل کشنده و مضر است‌: اول‌ کاربران فکر می‌کنند که سایت شما فعالیت چندانی نداشته است و در نتیجه به دنبال مکان جایگزینی می‌روند و هرگز به سراغ سایت شما نخواهند آمد و فرض می‌کنند که این سایت غیر‌فعال است‌. اگر کاربران با صفحه انقضاء روبرو شوند، هرگز به مقاصد خود در آن سایت نمی‌رسند و مقاصد خرید یا فرصت‌های خرید آنان را از دست خواهید داد‌.

منقضی شدن سایت بر روی برنامه‌های SEO شما نیز تاثیر منفی خواهد داشت‌. در موتور‌های جستجو‌، خزنده به دنبال صفحات می‌گردد و در هنگام جستجوی کاربران و به‌کارگیری کلید واژه‌هایی که مربوط به سایت شماست‌، خزنده به سراغ آن می‌رود؛ اما با توجه به منقضی شدن سایت‌، خزنده با پیغام خطا روبرو می‌شود و این امر را در پایگاه داده فهرست می‌کند‌. اگر بعد از مدتی این روند ادامه داشته باشد‌، آن را از فهرست پایگاه داده موتور جستجو به کلی حذف می‌کند‌. اگر این مشکل را حل کنید، باید منتظر جستجوی بعدی خزنده باشید تا دوباره سایت شما را در پایگاه داده موتور جستجو فهرست کند‌.

برای جلوگیری از چنین روندی بهتر است دامنه خود را به صورت طولانی خریداری کنید‌. می‌توانید به صورت 10 ساله یا هر زمان دیگری که می‌خواهید، آن را بخرید‌. اگر در مورد کسب و کار خود و آینده آن با مشکل مواجه هستید، می‌توانید به صورت سالانه هزینه‌های سایت خود را پرداخت کنید؛ اما باید به خاطر داشته باشید که حتما آن را تمدید کنید‌. هرگز نگذارید سایت شما برای چند روز از سرویس دهی خارج شود؛ چون نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا