بازی ها

رونمایی سونی از دستگاه بازی از راه دور خود با نام پلی‌استیشن پورتال

شرکت سونی پس از معرفی دستگاه دستی خود با نام Project Q طی ماه مارس اکنون از دستگاه دستی بازی از راه دور خود با نام پلی‌استیشن پورتال رونمایی کرده است.

این دستگاه با نام تجاری PS Remote Play عرضه شده و به کاربران امکان می‌دهد که تا زمان اتصال به شبکه وای‌فای قادر به انجام بازی‌های پلی‌استیشن خود در تمامی موقعیت‌ها باشند. پلی‌استیشن پورتال به منظور فعالیت به اتصال اینترنت با حداقل سرعت 5 مگابیت برثانیه احتیاج دارد.

از سوی دیگر سونی به کاربران توصیه کرده که به منظور دسترسی به تجربه گیمینگ بهینه از اتصال وای‌فای با سرعت 15 مگابیت برثانیه استفاده کنند. کاربران صرفا می‌توانند از بازی‌های مورد پشتیبانی که بر روی کنسول PS5 آنها نصب شده است؛ استفاده کنند.

سونی اعلام کرده که این دستگاه از سرویس پخش ابری PlayStation Plus Premium پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین کاربران قادر به اجرای هیچ بازی یا رسانه دیگری به‌صورت محلی نخواهند بود.

پلی‌استیشن پورتال مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی LCD با رزولوشنp  1080، نرخ نوسازی 60 هرتزی و کنترلری با چیدمان مشابه PS5 DualSense است. این دستگاه دستی مجهز به پورت USB-C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکرهایی در قسمت بالایی است. در حال حاضر سایر مشخصات این محصول کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

موضوع عجیب اینکه پلی‌استیشن پورتال فاقد اتصال بلوتوث بوده و صرفا از اتصال وای‌فای و PlayStation Link پشتیبانی می‌کند. PlayStation Link استاندارد جدید و اختصاصی سونی برای اتصال بی‌سیم به‌شمار رفته و امکان انتقال بدون اتلاف صدا با تاخیر پایین و تغییر وضعیت میان دستگاه‌های سازگار را فراهم می‌کند.

 

این فناوری در ایربادهای بی‌سیم جدید Pulse Explore سونی با قیمت‌‌گذاری 200 دلار/ 220 یورو/ 200 پوند و هدست Pulse Elite  با قیمت‌‌گذاری 150 دلار/ 150 یورو/ 120 پوند به‌کارگیری خواهد شد. هر 2 محصول در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

از سوی دیگر پلی‌استیشن پورتال با قیمت‌‌گذاری 200 دلار/ 220 یورو/ 200 پوند عرضه شده و جزئیات بیش‌تر همراه با زمان عرضه این محصول نیز به‌زودی از جانب سونی رسما اعلام خواهد شد. با این‌حال انتظار می‌رود که در اواخر سال 2023 شاهد معرفی این دستگاه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا