سخت افزار

کارت گرافیک RTX دارید؟ با پلیر VLC ویدئوهایتان را باکیفیت‌تر ببینید

در یک خبر خوب برای دارندگان کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا، پشتیبانی از قابلیت RTX Video Super Resolution  برای افزایش وضوح تصویر ویدئوها به کمک هوش مصنوعی به پلیر محبوب VLC اضافه شد.

افزایش کیفیت ویدئوها با RTX VSR انویدیا

همان‌طور که می دانید NVIDIA RTX Video Super Resolution یک راهکار افزایش وضوح تصویر   (Upscaling)  متکی بر هوش مصنوعی است که توسط کارت‌های گرافیک نسل جدید RTX پشتیبانی می‌شود. پشتیبانی از این فناوری پیش‌تر هم به مرورگرهای اج و گوگل کروم اضافه شده بود تا کیفیت استریم های یوتیوب، تویچ و سرویس‌های دیگر چون نتفلیکس را بالا ببرد.

 

حالا می‌توانید از فناوری RTX VSR انویدیا برای افزایش وضوح و کیفیت ویدئوهای موجود بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید و دیگر به استریم های اینترنتی محدود نمی‌شود. برای این کار باید از نسخه ویژه پلیر محبوب و منبع باز VLC استفاده کنید.

یک بررسی مستقل نشان می‌دهد افزایش کیفیت یک ویدئو p1080 با فناوری VSR انویدیا واقعاً کار می‌کند و حدود 7 درصد از قدرت یک کارت گرافیک RTX 4090 صرف انجام این کار می‌شود. با این حال مطمئناً نتیجه نهایی به خوبی نمونه‌های ارائه شده از سوی انویدیا نیست و به شرایط خود ویدئو وابسته است.

 

با وجود اینکه قابلیت VSR در این نسخه به طور پیش فرض فعال است، اما بازهم باید VSR را از طریق کنترل پنل انویدیا فعال کرده و کیفیت دلخواهتان را انتخاب کنید.

خبر بد اینکه به نظر نمی رسد فناوری RTX VSR بر روی کارت های گرافیک پیش از سری RTX 30 کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا